петак, 17. април 2015.

ZANIMANJA STARA I NOVA








Sve do pre neki dan sam bila ubedjena da znam šta sam po zanimanju ali posle jednog razgovora sa prijateljicama više nisam sigurna.

Pričamo mi tako nešto neobavezno,kad jedna prijateljica moje prijateljice reče "pa zna on šta priča.On je po zanimanju ambasador".

Ja se tu diskretno ubacih sa primedbom da ambasador nije zanimanje jer sam ja,na primer ,završila medjunarodni smer na Fakultetu političkih nauka i po zanimanju sam Diplomirani politikolog(tako mi bar piše na diplomi)


Tu se onda priča o zanimanjima  proširila.Ja sam tvdila da je zanimanje posao za koje je neko osposobljen  i za koji je neophodno proći odgovarajuće školovanje i  tvrdila da ambasador nije zanimanje.


Bilo je i drukčijih mišljenja i da bi skratile diskusiju ,rešimo mi da ukucamo "Klasifikacija zanimanja",da kliknemo i vidimo ko je u pravu.


Tako smo i uradile.Kliknusmo na  webrzs.stat.gov.rs (Republički zavod za statistiku) i imam šta da vidim.

Tekst objavljen 2011 godine,dakle savremena zanimanja.

Navešću samo deo.


Класификација занимања - Систематски списак назива занимања
18 Републички завод за статистику

1 РУКОВОДИОЦИ (ДИРЕКТОРИ), ФУНКЦИОНЕРИ И ЗАКОНОДАВЦИ
11 Генерални директори, виши функционери и чланови извршних и законодавних тела
111 Носиоци извршних и законодавних функција
1111 Носиоци извршних и законодавних функција
1111 Градоначелник
1111 Државни секретар
1111 Заменик министра у влади
1111 Министар у влади
1111 Народни посланик
1111 Одборник градског/општинског већа
1111 Председник владе (Премијер)
1111 Председник градског већа
1111 Председник државе
1111 Члан владе
1111 Члан парламента

1112 Високи државни службеници (функционери)
1112 Амбасадор

Ovo je pisano ćirilicom jer sam kopirala.


Tako ja priznadoh da nisam bila u pravu,da ambasador jeste zanimanje i zapitah se da li sam ja onda osoba bez zanimanja jer tamo na spisku nema Diplomiranog politikologa?


Ali meni to i nije važno jer se ionako nikada nisam bavila politikom ni ovom unutrašnjom ni spoljnom a sada sam se ionako prekvalifikovala u zanatliju.


Posle sam nešto razmišljala kako se sve menja pa i zanimanja.


Zanimanja su nastala(kako sam ja nekada učila) sa podelom rada u društvu i kako se društvo menjalo i modernizovalo ,tako su se i ona menjala.

Neka su nestajala a pojavljivala se nova i to je razumljivo i normalno.

Normalno je i što ta neka zanimanja imaju strane nazive koje  smo prihvatili.Tako je bilo oduvek .  I danas imamo šnajdere,šustere,sitoštampare....ali imamo i 

menadžere(raznorazne),merčendajzere,trejdere...

Ne bi to bilo čudno da ta zanimanja i ranije nismo imali ali  valjda 
asistent prodaje lepše zvuči od prodavac
merčendajzer  lepše od aranžer(što isto tako nije naša reč) a mnogo lepše od uredjivač izloga.


Kad vam neko kaže da je trejder nemojte da se zbunite a ni da ga pitate šta je to(da ne ispadnete prosti i neobrazovani) Trejder je ustvari šef nabavke odredjene vrste proizvoda.


Ejč-arovi su oni koji rade u kadrovskoj službi  a ako vam nije baš jasno šta rade pi-arovi,nemojte se uzbudjivati jer to mnogima nije jasno.Postalo je bitno da koristiš reči koje malo ko razume i onda si nekako važniji.
Sada ti pi-arovi,asistenti prodaje i slični idu na treninge(ne,to nisu treninzi kao ono nekada.Nekada su sportisti imali treninge a ovo su sada neki drugi treninzi)

Oni sada prate „šoping habits” kupaca, pričaju da potrošačima nude sve više „pi-ela”, hvale sa da im raste „šer” na „ritejl” tržištu... pa ko razume,razume.


I da,bitno je da se pridržavaju dres koda !






Нема коментара:

Постави коментар