уторак, 25. децембар 2018.

PETAO- ptica noći i ptica dana


crtež olovkom - Milica Djokić


Da li se neko seća bajke“Mačak i petao“?

Ja sam je kao dete obožavala .Da vas podsetim

” Petao reče da neće izlaziti, a mačak ode u šumu. Čim mačak ode, dođe lija pod prozor i stade pevati:
Petliću, petliću,
crveni fesiću,
zeleni repiću,
donela ti teta
pšenice belice,
hodi pojedi!
Prevari se petao, izlete kroz prozor, a lija ga zgrabi za vrat, pa pobeže u šumu.
Stade petao kukati:
Maco, braco,
lija mene davi,
hodi me izbavi!”

Slučajno sam nedavno “naletela” na ovu priču i shvatila da je petao danas postao retka ptica čak i u selima, a ne tako davno se nije moglo zamisliti seosko domaćinstvo bez ovog lepotana koji se ponosno šetao po dvorištu.

To me je podstaklo da malo proučim kakav je značaj petao imao u našem narodu bez ambicije da sve priče i običaje stručno objašnjavam jer i nisam stručnjak.

Želim samo da ovde navedem ono što sam saznala a bilo mi je interesantno.

Petao u našoj narodnoj religiji ima specifičnu i značajnu ulogu i dvojno značenje.

Bilo  je  rasprostranjeno verovanje da  petao donosi sreću i napredak pa je u svadbenim i agrarnim ritualima petao trebao da osigura plodnost ali je  narod u njemu istovremeno  video i nečistu silu.


Petlovo pevanje


Petlovo pevanje je  nekada predstavljalo vremensku granicu  izmedju dana i noći jer se mislilo da noću,pre nego što prvi petlovi zapevaju,svetom tumaraju  veštice,djavoli i vampiri,a kada se oni oglase,dolazi vreme koje pripada ljudima koji  su onda mogli bezbedno da izadju iz svojih kuća.

Verovalo se da je njegovo „pevanje“ božanskog porekla i da petlovi pevaju po Božjoj zapovesti jer je Bog naredio da andjeli pevaju na nebu a petlovi na zemlji.

Na nebu ,kako se verovalo, živi kralj svih petlova.To je beli petao i  kada on zapeva,moraju da mu se odazovu svi petlovi na zemlji.


Petao donosi sreću i blagostanje


Mislilo se  takodje da petao donosi sreću i da ako u kući nema petla, đavo može da navede ukućane na zlo .Zato skoro da nije bilo domaćinstva bez petla a govorilo se da tamo gde petao ne peva, nema ni života ni ljudi.

 Na temelju nove kuće se klao petao da se oteraju zle sile,a kad se useljavalo  najpre bi se unosio  živ  petao u sve prostorije nove kuće da bi ukućani bili budni,borbeni i veseli kao on.

Pošto je petao  najčašće bio povezivan sa natpriodnim silama  i božanstvima koja su u vezi sa zemljom i njenim plodovima,  običaj je da se na Božić  petlovi sa kokoškama okupe u jato,  okruže konopcem i hrane  mrvama sa trpeze pripremljene za Badnje veče  pomešanim sa kukuruzom i zrnevljem pšenice. To se radilo da se umilostive natprirodne sile da pomognu da plodovi zemlje budu berićetni i obezbede sigurnost članovima porodice.

Petao je kao simbol plodnosti često žrtvovan da bi se oživela snaga žita u semenu.

U nekim krajevima je bio običaj da se  po završetku vršidbe zakolje petao tako da mu krv istekne na zrna pšenice, a  kod naredne setve  su prvo u brazdu bacali zrna pšenice sa petlovom krvlju.


U kultu mrtvih se petao često javlja kao žrtva zamene.
 
U slučaju da je neko iz porodice počinio veliki greh ili da  je dvoje iz kuće umrlo za nepunu godinu dana da bi se “oterala  smrt” bio  je žrtvovan  petao .On je  trebalo da bude zamena, takozvana “treća glava.





preuzeto sa interneta



Petao može da postane demon

 Iako se uglavnom verovalo da je petao protivnik demona,smatralo  se da i sam može da postane demon ako zapeva pre uobičajenog vremena.

Pevanje takvog petla ,koji je uglavnom bio crn, pošto je on pod uticajem demona, predstavljalo je  nesreću za to domaćinstvo .

Takve petlove su zvali „krivac“ i trudili su se da ih  se što pre reše.

Ako bi tri puta „zapevao“ u pogrešno vreme,obično bi ga zaklali mada su često  izvodili  odredjene obrede.

Obrede su izvodile žene tako što bi jedna uzela malo vune koju bi bacila u vatru i govorila“vi ste krivi,mi nismo“ ,a najstarija žena bi otišla u kuhinju,udarala u verige i tri puta ponavljala“Na vas bolest,na nas zdravlje“.

Takodje se verovalo da demonske osobine petao stiče kada napuni devet godina i da on tada može da snese jaje iz koga bi se izleglo neko demonsko biće pa su zato mislili da ga treba zaklati na vreme.


Ritualno klanje starog petla u vreme dva praznika

U istočnoj Srbiji se vršilo ritualno klanje starog petla u vreme dva praznika: sv.Ilije  i za Mratindan.

Stari petao se kao žrtva klao na kraju žetve uoči praznika sv.Ilije  da ne pušta gromove i oganj .Verovalo se da će ako bi takav petao ostao živ posle sv.Ilije,umreti  domaćin kuće .

Verovalo  se takođe da se petao može pretvoriti u zmaja i da kao takav pripada redu tzv. alovitih životinja koje imaju sposobnost da rasteruju gradonosne oblake.

Uoči praznika sv.Mrate ,posle zalaska sunca, najstarija žena u kući je na kućnom pragu klala petla od koga se spremao ručak.

Perje,noge i vrat se okače na verige gde stoje 40 dana i za to vreme dobijaju magijsku i zaštitnu moć i kasnije se koriste za „kadjenje“ sobe u kojoj borave porodilja i novorodjenče.




preuzeto sa interneta



Petao pratilac Svetog Save

Narodna legenda  kaže  da je Sveti Sava blagoslovio petla i uvek ga nosio sa sobom a on mu je kukurikanjem “kazivao” koliko je sati. Kada je Sveti Sava  došao u Vlasotince   neko mu je  ukrao petla zbog čega se on naljutio i izrekao kletvu da u tom mestu petlovi pevaju i danju i noću.

Kažu da kletva i danas deluje i da petlovi u Vlasotincima zaista pevaju i danju i noću.
.



13 коментара:

  1. НАЈБОЉА ОНЛИНЕ ЉУБАВНА СПЕЛЛ ЦАСТЕРА ДОБИТИ СВОЈ ЕКС ЉУБАВ, МУШКАРАЦ, ЖЕНУ, ДЈЕВОЈЧИЦУ ИЛИ БОИФРИЕНД БАЦК. АДД ХИМ УП ОН ВХАТСАПП: +2349083639501
     -Емаил- блацкмагицсолутионс95@гмаил.цом
    Поздрав свима Ам Цхристиан Хофман, ја сам из САД-а. Радим за Апацхе Цорпоратионс интернатионал, упознао сам Баба Носу на свом путовању у Африку, отишао сам тамо на уговор Преговори и изгубио сам у другој компанији, био сам уништен и сломљен, а прије само пар мјесеци сам био разведен моја жена је отишла са мојом децом и овај посао је био мој повратак у добар живот и повратак моје породице. После консултација са Баба Носом, извео је чаролију за мене и ја сам добио уговор и неколико месеци касније моја супруга и деца су ми се вратили и све сам то дуговао духовној магији и моћима Баба Носе. Ја сам свједок баба Носе, духовног оца многих великих људи. за било који од ваших духовних проблема и то ће бити решено. Он може да вас учини богатим без ритуала крви, вратите свог бившег мушкарца, бившу супругу, бившу пријатељицу или девојку само ако можете писати или ВхатсАпп баба Носа данас на +2349083639501. ако имате проблема са следећим?;
    (1) Ако желите свог бившег повратника.
    (2) ако увек имате лоше снове или секс у сну.
    (3) Желите да будете унапријеђени у својој канцеларији.
    (4) Ако вам је потребна моћ да добијете судски предмет
    (5) Било који облик чаролије
    (7) Чаролија командног тона
    (8) Заштитни прстен
    (9) Прстен за успех у путовању
    (10) Духовна моћ за Божје људе
    (11) Вежите свог мужа / жену заувијек сам за себе
    (12) Желите да жене / мушкарци трче за вама. (13) Ако желите дијете.
    (14) Желите да будете богати без крвних ритуала. (15) Ако вам је потребна финансијска помоћ.
    (16) Биљна нега
    (17) Ако не можете да задовољите сексуалну жељу своје жене. због лоше ерекције.
    (18) Ако имате ХИВ АИД болест и моћ да излечите проблеме са раком, назовите Баба Носа на +2349083639501
    ТРАДИЦИОНАЛНА МЕДИЦИНА Хербал Хоме & Нативе Доцторс. Адреса канцеларије бр. 20, слонова кост, Ифе Осун ... к

    ОдговориИзбриши
  2. Захваљујући овом великом човеку духа званом др Аласхира којем не знам како да му захвалим за добро дело које је обавио за мене и породицу о коме желим да поделим своје сведочење са свима вама, тако да сам био ожењен Хасаном Моелом и Моје име је Јулие десхиелдс за шест година, оставио ме са двоје деце с разлогом који не знам шта да радим, једног дана био сам на месту својих пријатеља кад сам јој изложио бол због моје депресије која сам тражећи ко да ми помогне, пријатељица ме је позвала ближе себи да ми каже како је добила овог великог човека духа који јој је помогао да пронађе начин да се врати мужу, а онда питам његов контакт. набавите јој компјутер и дао ми је свој ИД е-поште и његов број, тако да сам га тако контактирао ради помоћи. И сада сам тако срећан са својом породицом и срећним домом ако вас такви боли љубазно путем Емаил САМУРАТЕЛЛЕРСПЕЛЛ@ГМАИЛ.ЦОМ или позовите +2348103508204 ВхатсАпп вере у њега и он ће вам помоћи.

    ОдговориИзбриши
  3. Тако сам срећан што овде поделим своје искуство и сведочење о томе како сам добио помоћ др. АЛАСХИРА. Ја сам госпођа Схеллеи Ханес из Тексаса у Сједињеним Државама. Након венчања имао сам лепу породицу; била сам у браку 6 година са својим мужем и одједном је друга жена ушла у слику мог мужа који ме је волео пре него што сам почео да се свађа са мном, било је толико увредљиво да када му покушам да кажем истину о томе како се осећа и шта треба да радим није у реду за породицу, он се наљути и удара ме свиме што види око себе. али и даље сам га из свег срца волео упркос свему што ми је учинио и пожелео сам га по сваку цену. онда је поднела развод целог свог живота који се распадао и нисам знала шта да радим ... одселила се од куће и оставила мене и децу 3 године. Тако ми је блиски пријатељ рекао за љубавну чаролију др АЛАСХИРА да врати мог мужа, а такође је користио љубавну чаролију др АЛАСХИРА да врати свог бившег дечка који ју је напустио раније. И рекли су ми да су сада веома задовољни својим односом. И представио ме котачићу, у почетку сам био изненађен и уплашен, па сам одлучио да пробам. Иако нисам веровала у све те ствари, онда када је обављала посебне молитве и бацила чаролију, била сам толико изненађена, након 24 сата да се мој муж вратио и тражио мој опроштај, схватио је своје грешке, само сам нисам могао да поверујем, међутим, сада смо поново заједно и сада смо велика срећна породица као некада. Договорио сам се са др. АЛАСХИРА ће обавестити људе о његовом добром раду, па ако вам је потребна помоћ, препоручујем да се обратите др.аласхра Емаил: др.аласхирао1 @ гмаил.цом и за ВхатсАпп цхат: 23408034395438

    ОдговориИзбриши
  4. ИСТИНА је да је мноштво пропадљивих котача лажно ово је једини случај који је био у стању да се врати мом деци, последњи тједан после неког лажног калупа преузима молим вас у новцу, молим вас да се обратите напредовању. ТКО ЋЕ ВАМ ПОМОЋИ (ХЕНК ЈЕРРИ) Е-МАИЛ др.аласхирао1@гмаил.цом ВХАТСАП +2348034395438.

    ОдговориИзбриши
  5. Поздрав, ја сам Мирјана Максимовић, овде сам да ширим ову добру вест целом свету о томе како сам вратила своју бившу љубав. Полудео сам кад ме је љубав прошлог месеца напустила због друге девојке, али када сретнем пријатеља који ме упознаје са др. Великим послаником Др.игбиновиа,, свој проблем сам испричао Др.игбиновији о томе како ме је оставила моја бивша љубав, а такође како ми је требало да пронађем посао у веома великој компанији. Рекао ми је само да сам дошао на право место јер ћу остварити жељу срца без икаквих нуспојава. Рекао ми је шта морам да урадим, након што је то учињено, У наредна два дана, моја љубав ме звала телефоном и извинила што сам живела пре мене, а исто тако и наредне недеље након што ме љубав позвала да молим за опроштење, позван сам на разговор у моју жељену компанију да ли сам требао да радим као супервизор. Толико сам срећна и презадовољна да морам ово да испричам целом свету о томе како ми Др.игбиновиа помаже да испуним жељу срца, Др.игбиновиа је специјалиста за све врсте чаролије и добре магије. Ако вам је потребна било каква врста помоћи, обратите се на следећу адресу е-поште: doctorigbinovia93@gmail.com вхатсапп / Вибер: +2348144480786 Хвала касније.

    ОдговориИзбриши
  6. Поново се осећам тако благословено у свом браку након што је др Игбиновиа вратила мог мужа који се раздвојио са мном на добра 3 месеца. Ам Латинка Васиљковић би наме фром цроатиа. Иако имам уста по целом телу, неће бити довољно да се захвалим др. Игбиновији на помоћи у мом животу. Мој муж се раздвојио са мном 3 месеца и ја сам била у боловима и агонији без њега тако да сам свуда тражила помоћ, али ништа није успело, све док нисам мислила на др. Игбиновиу кога сам контактирала на мрежи, објаснила сам му своју ситуацију и обећао је да ће ми се муж јавити у року од три дана колико ми срце још увек куца за њега. Веровала сам у њега и он ми је припремио чаролију и муж ме је позвао баш како је рекао др Игбиновиа. Молио се и рекао да му требам назад и сада поново живимо срећно. Сви који читају мој чланак коме треба помоћ треба да контактирају његову е-пошту doctorigbinovia93@gmail.com или вхатсапп +12162022709 и вибер +12066713285 што је најбољи начин да сачувате свој брак

    ОдговориИзбриши
  7. поздрав свим мојим пријатељима тамо, свако ко данас чита ово сведочанство треба да слави са мном и мојом породицом јер је све почело као шала за неке људе, а други су рекли да је немогуће. Моје име је Исабелла Етхан и ја сам из Украјине, али се селим у Чикаго у САД са супругом. Срећно сам ожењен, имам двоје деце и дивну жену. Нешто страшно се десило мојој породици, остао сам без посла, а жена је напустила кућу јер нисам могао да бринем о себи и потребама. Моја породица. Она и моја деца у том тренутку. Успео сам девет година, ниједна жена неће да ме издржава да бринем о деци. Покушавам да пошаљем тестове својој жени, али она ме блокира да комуницирам са њом. Покушавам да разговарам са њеним пријатељем и породицом, али ипак знам да ми неко може помоћи и пријавио сам се тада на толико пријатеља, али они ме и даље неће звати, све док не долази веран дан који никада у животу нећу заборавити. Када сам срео свог старог пријатеља објаснио сам све своје потешкоће и он ми је рекао за сјајну особу која му помаже да добије добар посао у компанији Цоца Цола и рекао ми је да пише, али ја сам особа која никада не верује у правопис, али ја одлучио да пробам и др Алаба ме је упутио и показао ми шта да радим. У седам дана ручка чини се. Пратите сва упутства и урадите оно што је од мене тражио да урадим добро. Др Алаба је сигуран да ће све проћи како треба и моја жена ће ме поново видети након дивног посла др Алабе. Жена ме зове на непознат број и извињава ми се и рекла ми је да јој стварно недостајем и да се наша деца и моја жена враћају кући. Данас водим компанију Парагон у САД. Препоручујем вам да ако имате било каквих проблема пошаљете е-пошту на овај {дралаба3000@гмаил.цом} или ВхатсАпп преко његовог контакта испод +1(425) 477-2744 Хвала др АЛАБА. и добићете најбољи резултат. Узмите ствари здраво за готово и то ће вам одузети. Желим вам најбоље .......

    ОдговориИзбриши
  8. Свако ко данас чита ово сведочанство требало би да слави са мном и мојом породицом, јер је све почело као шала да су неки људи рекли да је немогуће. Моје име је Брако Пауновић и ја сам из Београда, Србија. Али селим се у Чикаго у САД са својом женом. Срећно сам ожењен, имам двоје деце и дивну жену. Нешто страшно се десило мојој породици када сам остао без посла, а жена отишла од куће јер нисам могао да бринем о себи и потребама своје породице у том тренутку. Ниједна жена ме не подржава нити да се добро брине о деци. Покушавам да пошаљем пробну поруку својој жени, али она ме спречава да разговарам са њом, покушавам да разговарам са њеним пријатељем и породицом, али још увек ништа не вежбам, а пријавио сам се за посао и још увек ништа не вежбам за мене као да коштао сам, али један веран дан нећу заборавити никада у животу. Када сам срео свог старог пријатеља коме сам објаснио све своје потешкоће и рекао ми је о великом човеку који му је помогао да добије добар посао у Кока Коли компанија и он ми је рекао да је он чаробњак, али ја сам особа која никада не верује у бацање чини, али сам одлучио да покушам и Др.ВАВА ме је водио и показао ми шта да радим током ова три дана бацања чини . Пратим сва упутства и радим оно што је тражио од мене. Др.ВАВА се побринуо да све прође како треба и да ће ме супруга поново видети након дивног рада Др.ВАВА. Жена ме је позвала са непознатог броја и извинила ми се и рекла ми да јој јако недостајем и наша деца и моја жена су се те ноћи вратили кући. И после два дана позван сам да водим компанију Парагон у Америци. Саветујем вам да ако имате проблема пошаљите поруку на овај е-маил drwava3@gmai.com или Вхатсапп/Вибер +66992602953 и добићете најбољи резултат. Узмите ствари здраво за готово и то ће вам одузети. Желим вам најбоље.

    ОдговориИзбриши
  9. Након што прочитате, сложићете се са мном да је ове информације веома добро поделити овде са вама, и верујем да ће инспирисати друге, као и да сам данас пронашла срећу и радост у свом браку. Мени то ради и мој муж се враћа кући након 6 година развода, његово скоро невероватно чудо. У браку сам седам година без детета, па се мој муж чудно понаша. Готово да се скоро не враћа кући и не проводи време са мном, а развео се од мене. Тако сам постала веома тужна и изгубљена у животу јер ми је доктор рекао да нема шансе да затрудним, то ми заиста загорчава живот док нисам наишао на пријатеља који ми је са интернета рекао о др.ВАВА-и како ми је помогао многе жене са сличним проблемима кроз које пролазим, па сам контактирала др. ВАВА-у и објаснила му. Рекао ми је све што треба да дам пре него што је могао да баци чини да врати мог мужа што сам и урадила, и послао је снажну молитву то сам морао да кажем усред ноћи док је бацио љубавну чаролију. Било је чудо три дана касније, мој једини муж ми се вратио и извинио се за све што је урадио и рекао ми да је спреман да ме подржи у свему што желим. Брзо сам позвала др.ВАВА-у и рекла му шта се дешава у том тренутку, а он ми је такође припремио и послао лек за који каже да ће излечити све нежељене болести или инфекције које ме спречавају да затруднем, а затим ме упутио на то. Како да га користим пре него што упознам свог мужа. После употребе ове локалне биљке и корена, неколико недеља касније почела сам да осећам знакове трудноће по целом телу, обећавам да ћу цео свет обавестити о Др.ВАВА-и за спас моје везе, као и да ми даје децу, могу са поносом Назовите себе данас живим сведочанством за Др.ВАВА. Свакој жени којој је то немогуће, ево прилике да се насмејете и донесете срећу својој породици, контактирајте Др.ВАВА имејл: drwava3@gmail.com или контактирајте његов ВхатсАпп / Вибер са њим овај број: +66992602953, он је Бог послан да врати изгубљене љубавнике и донесе вам срећу. хттпс://ввв.дрваваофспиритуалловеспеллс.цом/

    ОдговориИзбриши
  10. Мој бивши муж и ја смо раскинули пре годину и два месеца, а ја сам била у шестом месецу трудноће. Обоје се волимо и то је био шок за мене и заиста ми је сломило срце. Покушао сам да га позовем и обе линије су биле прекинуте. Покушао сам да дођем до њега на друштвеним мрежама, али ме је склонио са њиһ. Покушао сам да дођем до његовиһ родитеља и они су ми рекли да је њиһов син рекао да ме не воли и да не жели да ме види и да не знају шта није у реду. Плакала сам и плакала сваки дан јер сам га много волела. Док се нисам породила и беба није имала годину дана, нисам могла да вратим своју љубав. Опет сам био збуњен. Не знам шта да радим, а остала сам и без посла и немам новца да се бринем о беби. Била сам несрећна у животу па сам плакала сестри и рекла јој свој проблем и рекла да зна за моћну чаролију која је бачена др апатом која јој помаже када није могла да затрудни. Контактирала сам га путем е-поште и он је рекао да ће ми помоћи и рекао ми је да је жена ставила чини на мог мужа и рекла да ће ми помоћи да разбијем чини тако да ће ми се муж заувек вратити и да ће бити мој. За мене је било велико изненађење што се догодило све што је рекао. Муж ми се одмаһ вратио и рекао ми да му опростим. Һвала вам пуно овом моћном и искреном чаролију. Молим се да ће дуго живети и радити више од свог дивног дела. Ако имате проблем који вас мучи у животу, обратите се овом моћном играчу чаролија! Он ти може помоћи. Неће вас изневерити, можете га контактирати преко гмаил адресе: драпата4@гмаил.цом или га можете контактирати преко његовог вибера/вһатсапп-а:(+66 81 302 8552)

    ОдговориИзбриши
  11. Поново се осећам тако благословено у свом браку након што је др Хало вратио мог мужа који се развео са мном на добре две године. Ја сам Мартинс Бенедита по имену из Београда, србија. Иако имам уста по целом телу, неће бити довољно да се захвалим др Халоу за његову помоћ у мом животу. Мој муж се раздвојио са мном две године и без њега сам био у боловима и агонији. Дакле, свуда сам тражио помоћ, али ништа није успело док нисам мислио на др Халоа кога сам контактирао на мрежи. Објаснила сам му своју ситуацију и он је обећао да ће ми се муж јавити у року од три дана колико ми срце још куца за њега. Веровала сам у њега и он ми је припремио чаролију и муж ме је позвао тачно када је рекао др Хало. Молио се и рекао да му требам назад и сада поново живимо срећно последње две године. Сви који читају мој чланак којима је потребна помоћ треба да га контактирају. Е-пошта: дрхало111@гмаил.цом или Вхатсапп/Вибер +22999924583. Срећно 👍

    ОдговориИзбриши
  12. ЕФИКАСНА И МОЋНА ЉУБАВНА ЧАРОЛИЈА ЦАСТЕР ДР ВАЛЕ
    Супруг ме је одбацио након пет (5) година брака само зато што га је друга жена опчинила и оставио је мене и дете да патим. Једног дана када сам читао интернет, видео сам пост о томе како је овај чаролија на овом ВХАТСАПП-у +2347054019502 помогао жени да врати мужа и дао сам му одговор на његов ВХАТСАПП и он ми је рекао да је жена имала чаролија на мог мужа и он ми је рекао да ће ми помоћи и након неколико дана да ћу вратити свог мужа. Веровао сам му и данас ми је драго да вам свима кажем да овај чаролија има моћ да врати љубавнике. јер сам сада срећна са својим мужем. Хвала за ДР ВАЛЕ. Обратите му се на ВхатсАпп/Вибер број: +2347054019402 или на е-маил: дрвалеспеллхоме@гмаил.цом Хвала ДР ВАЛЕ. Нека вас богови увек награђују за ваше добро.

    ОдговориИзбриши
  13. Мој бивши муж и ја смо раскинули пре годину и два месеца, а ја сам била у шестом месецу трудноће. Обоје се волимо и то је био шок за мене и заиста ми је сломило срце. Покушао сам да га позовем и обе линије су биле прекинуте. Покушао сам да дођем до њега на друштвеним мрежама, али ме је склонио са њих. Покушао сам да дођем до његових родитеља и они су ми рекли да је њихов син рекао да ме не воли и да не жели да ме види и да не знају шта није у реду. Плакала сам и плакала сваки дан јер сам га много волела. Док се нисам породила и беба није имала годину дана, нисам могла да вратим своју љубав. Опет сам био збуњен. Не знам шта да радим, а остала сам и без посла и немам новца да се бринем о беби. Била сам несрећна у животу па сам плакала сестри и рекла јој свој проблем и рекла да зна за моћну чаролију која је бачена др апатом која јој помаже када није могла да затрудни. Контактирала сам га путем е-поште и он је рекао да ће ми помоћи и рекао ми је да је жена ставила чини на мог мужа и рекла да ће ми помоћи да разбијем чини тако да ће ми се муж заувек вратити и да ће бити мој. За мене је било велико изненађење што се догодило све што је рекао. Муж ми се одмах вратио и рекао ми да му опростим. Хвала вам пуно овом моћном и искреном чаролију. Молим се да ће дуго живети и радити више од свог дивног дела. Ако имате проблем који вас мучи у животу, обратите се овом моћном играчу чаролија! Он ти може помоћи. Неће вас изневерити, можете га контактирати путем гмаил адресе: драпата4@гмаил.цом или преко његовог вибера/вхатсапп-а:(+27626233410)

    ОдговориИзбриши