среда, 5. август 2015.

ŽENA PREDUZETNIK U SRBIJI




                                                     http://www.starizanatisrbije.rs/

Ako si žena i hoćeš da budeš preduzetnik a živiš u Srbiji ,moraš da znaš da se upuštaš u
veliku avanturu.

Prema podacima Američke asocijacija žena preduzetnika “uspešna žena” je:

 Visoko obrazovana, fleksibilna, žena visoke socijalne inteligencije i komunikacijskih sposobnosti. Žena koja je smela i pomalo ekstravagantna, kontrolisanih emocija i čvrstog stava!

Znam da ja ne živim u Americi ali lepo zvuči a dosta uslova i ispunjavam.

Vidim da se i kod nas sve više piše o tome kako treba povećati broj žena preduzetnika i kako se radi na tome.

Pre neki dan u Kuriru pročitam da se od državnih institucija spremaju bolji uslovi za pripadnice lepšeg pola i povoljniji ambijent za preduzetništvo u Srbiji.

Ohrabrena ovim vestima procunjam malo internetom da se informišem kao visoko obrazovana žena visoke socijalne inteligencije i nadjem  JAVNI POZIV!

Da.Nacionalna agencija za regionalni razvoj je raspisala javni poziv za dodelu BESPOVRATNIH SREDSTAVA po Projektu podrške ženskom preduzetništvu u 2015 god.

                                                  
 Sa puno optimizma krenem da čitam koji su uslovi za dobijanje ovih sredstava i vidim da je osnovni cilj  projekta razvoj ženskog preduzetništva u smislu povećanja broja žena u biznisu,veće vidljivosti uspešnih žena - preduzetnica ,jačanje motivacije za unapredjenje poslovanja,a sve to kroz davanje bespovratnih finansijskih sredstava.

 Ohrabrena i prijatno iznenadjena onim što sam pročitala ,počnem da čitam i uslove.

Tu vidim da pravo na dodelu sredstava imaju mikro,mala i srednja preduzeća u vlasništvu žene  i žene preduzetnici ako im je pretežna delatnost registrovana u Agenciji za privredne registre 
proizvodna,uslužna ili preradjivačka.

Super! Za sada sve ispunjavam.

Čitam dalje.

Potrebno je da sam u zadnje dve godine uspešno poslovala,da redovno izmirujem porez i plaćam ostale dažbine,da nisam u prethodne dve godine dobijala ovakav vid pomoći.

Zaključim da je i to u redu.

Potrebno je da sa sajta skinem i popunim nekih 7 ili 8 orazaca,popunim prijavu,priložim potvrde na koje platim takse  ... i onda mi pažnju privuče obrazac BAZA SERTIFIKOVANIH KONSULTANTSKIH KUĆA.

To ustvari i nije obrazac već spisak konsultantskih kuća koje su stručne za (citiram):

"Консултант - општи пружалац услуга ,
 Консултант специјалиста за менаџмент људских ресурса и односе са јавношћу ,
Консултант специјалиста за стицања CE знака; успостављања система квалитета и заштите безбедности и здравља ,
Консултант специјалиста за систем менаџмента ,
Консултант специјалиста за систем менаџмента ,
Консултант специјалиста за стандардизацију....."

 E,sad se baš udubim u čitanje materijala i zaključim da ja u zavisnosti od toga u šta bih uložila novac,trebam da izaberem jednu od ovih konsultantskih kuća da mi urade projekat koji im ja ODMAH plaćam, pa ako imam sreće i dovoljno bodova(postoji sistem bodovanja prijavljenih preduzetnika) i budem izabrana,Nacionalna agencija će mi refundirati do 65% od ukupnog iznosa opravdanih troškova projekta bez PDV . 

Sredstva će mi refundirati nakon završetka projekta i dostavljanja dokaza o završenim aktivnostima i izmirenju svih finansijskih obaveza proisteklih iz projekta i to u aprilu 2016 god..

Kad  sam u čitanju stigla dovde,osetila sam kako sve slabije kontrolišem emocije što se kosi sa onom američkom definicijom uspešne poslovne žene.

Pokušala sam da o ovome razmišljam pozitivno.

Pomoć,odnosno novac treba dati onima koji ozbiljno rade što znači da su registrovali radnje ili radionice,uredno izmiruju obaveze prema državi i hoće da unaprede poslovanje.To znači da imaju i novac koji su za to odvojili a država im pomaže tako što im preporučuje stručne ljude koji će im uraditi projekte a kasnije ti država nadoknadi 65%(bezPDV) od sredstava koje si uložio.

To mu dodje skoro duplo jeftinije nego da sam sve plaćaš a posao su dobili i ti koje ti je država preporučila.Znači dupla dobrobit!

Istina,bolje bi bilo da si na listi tih konsultanata jer pare dobiješ odmah a nigde ne videh da moraš i da ih vratiš ako projekat ne bude uspešan.

Znam da će mnogi reći da u svakom poslu moraš da računaš na rizik i da imaš deo zarade koji ćeš da ulažeš u dalji razvoj posla.

Možda je ovo poziv koji važi samo za one koji su već jako uspešni ali se pitam što bi se oni baktali sa popunjavanjem svih ovih obrazaca i pribavljanjem potvrda ,za pare koje su za USPEŠNU firmu sića?

Na početku sam rekla da mislim da sam , fleksibilna žena visoke socijalne inteligencije u šta počinjem da sumnjam jer ovde nisam uspela da shvatim suštinu.

I dalje mislim da sam pomalo ekstravagantna,ali POMALO i ne dovoljno da se upustim u ovu avanturu.

 Kontrolisaću svoje emocije  i  držaću se čvrstog stava!

Ako hoćeš da budeš uspešna poslovna žena u Srbiji, bez obzira na profil svog posla i visok stepen stručnosti ,svoju bitku moraš da vodiš sama.Tako će ti svaka pobeda biti mnogo draža i značajnija.

Prestani da čitaš oglase i javne pozive ako hoćeš da zadržiš pozitivan stav prema životu.

Drži se one narodne "U se i u svoje kljuse".












Нема коментара:

Постави коментар