четвртак, 9. април 2015.

USKRS I FARBANJE JAJA


Ovih dana na internetu sam "naletela" na bar 15 novih načina za farbanje jaja.

Svi kao da se utrkuju da pronadju način da jaja što manje liče na uskršnja.Naišla sam čak i na  varijantu farbanja jaja sa penom za brijanje ?!!!


Izgleda da su svi zaboravili zašto se jaja farbaju i kako se farbaju.Slažem se da  mogu da budu  i vesela i šarena ali kada sam videla da na njih lepe i sličice Supermena,Barbika i ko zna kojih sve likova iz crtanih filmova ,odlučila sam da ja ove godine a i ubuduće ,jaja farbam onako kako su se nekada farbala.


"Čuvarkuća" će naravno biti prvo ofarbano jaje i biće CRVENO!

Čuvaću ga na posebnom mestu do sledećeg Uskrsa.Ovo jaje,po narodnom verovanju ,ima zaštitnu moć i brani ukućane od bolesti i zla.


Staviću ga da prenoći u vodi sa cvećem pa da se na Uskrs umijemo ovom vodom i po licu protrljamo ovo crveno jaje i da budemo zdravi i rumeni!


Farbaću jaja i u "lukovini" a šaraću ih voskom.Znam da je to dugotrajan proces da je potrebno strpljenje  ali Uskrs je jednom godšnje i kada nešto radim onda želim da ga uradim na pravi način.




Deci će se sigurno svideti  ovakva jaja .I sada je  ,naročito deci, najlepši doživljaj kucanje jajima.Pobednik(onaj ko ima najjače jaje)uzima sva jaja koja je kucanjem razbio.

Uskrs je porodični praznik i trebalo bi (bar je tako bilo nekada ) da oni koji su postili odu u crkvu da ih sveštenik pričesti vinom i naforom(hlebom) a domaćica sprema za doručak: sir,suvo meso i mladi luk 

.Za ručak se sprema pileća supa,sarmice od zelja i uskršnja pečenica .Tu je naravno i okrugao uskršnji kolač u obliku pletenice u koji se utisne crveno jaje.




Eto,učinilo mi se da smo malo zaboravili kako treba obeležiti ovaj dan pa sam ovo napisala.

I da ne zaboravim,na Uskrs se ljudi pozdravljaju 

"Mir Božji,Hristos vaskrese" 
"Vaistinu vaskrese"


Zaboravite sve one" maštovite" SMS poruke koje toga dana svi šalju,dovoljno je ovo što sam napisala.
Прикажи мање

Нема коментара:

Постави коментар